امام زمان و ما

وظایف ما در قبال امام زمان

گناه ، تقوا ، معصوم ، تفکر صحیح

●به اشتراک گذاشتن اين مطلب در شبکه ها ی اجتماعیshare in your twitter account،share in your facebook wall،share in balatarinn،share in delicious،share in Yahoo Buzz،share in Digg it،share with Google Buzz،share in Cloob،share in viwio !!!

واقعا چه ارتباطی هست بین اینکه یک معصوم همیشه دائم الذکر است و تا دائم الذکر هست ، یا گناه سمتش نمیاد و یا اگر مومن دائم الذکر باشه، گناه سمتش میاد و وسوسه هم میشه و یه چیزی اون رو نگه میداره ،

دو تا سوال دارم بهم جواب بدین اگه میشه در مثلا همین کامنت ها

1- به نظر شما چطور ذهن یک انسان اطلاعات درست داره که وسوسه ها نمیتونن آسیب بزنن و مثل یک ویروس بهش نفوذ کنن. چه فایروالی هست؟ چه مکانیسمی داره؟

2- اینکه چی میشه که ما خودمون میریم سمت غفلت ها و خودمون کارهایی میکنیم مثل خوردن سم و خودمون با دست خودمون به خودمون ظلم میکنیم؟

اصلا قبول دارین که مجموعه ی لایف استایل ما و باید ها و نباید هامون و پذیرش و عمل به دستورات که بهمون رسیده همگی تاثیر دارن در اینکه ما غیر قابل نفوذ بشیم؟

 

پس چرا رعایت نمیکنیم؟


 ظاهرا اشاره کرده بودین که معصوم در عصمتش دچار وسوسه نمیشه، اما مومن
 میشه. 
که به نظرم اینگونه نیست.
معصوم هم مثل هر انسانی وسوسه و شهوت گناه درش هست. و اگر نباشه اشکال
 داره
زیرا دیگه عصمتش فضلی نیست، بلکه جبره و فاقد رتبه
در واقع اگر وسوسه نباشه تقوا معنی نداره
حضرت یوسف میفرماید: ما ابرئ نفسی، ان النفس لأمارة بالسوء.
اما اینکه چرا دچار معصیت نمیشه، از کمال ایمانش هست. کمال اعتقاد، رتبه "یقین".
: شما یقین داریین دستتو بزنی توی پریز برق چی میشه، لذا نمیکنی، اما بچه که
 نداره
 در معرض این فضولی و کنجکاوی و وسوسه هست. مثال ساده اش
: شما مطمئنی با سرعت ۲۰۰ تا تو بزرگراه برونی چه خطری هست، اما یک جوون
 بی تجربه
 ممکنه انجامش بده.
: جهل ما به واقعیت و غایت، و شوق و شهوتمون به عاجل و دانی، باعث چربیدنش
 میشه
 و گناه را انجام میدیم
چرا از تلگرام استفاده نمیکنین؟
: همه لذت پول حرام را میفهمن اما همه زشتی و خبث باطنش را نمیفهمن، لذا 
میشه گناه.
سنگر خالی نمونه.
اگر بدونه پوله همون هیزم دوزخه، عمرا که دست بزنه.
: و کسی به عصمت میرسه که میدانه و یقینش در کماله
البته این تفسیریه که من از عصمت در مقابل گناه بلدم، که یک امر عام و غیر منحصره.
 اما عصمت در مقابل سهو و نسیان، یک رتبه اعطایی خاص خداونده. در واقع جبریه. 
و منحصر به افراد مشخصیه. انبیاء و معصومین. باز بین اونها هم تفاوتهایی هست
 در کمالش.
: این مرتبه تز عصمت چون جبریه هیچ فضلی نداره. اما قطعا خداوند اونو به هر 
گنهکاری اعطا نمیکنه. به کسی اعطا میکنه که در مقام گناه به حد عصمت رسیده
 باشه
خودش فضلی نیست، اما مقدمه اش مبتنی بر فضلی عظیمه.
علت اعطای این رتبه هم ضرورت وجودش برای مقام امامت و هدایتگریه.
امیدوارم اگر مستقیما پاسخ سوالتون نیست، برای توضیح کلی مطلب مفید باشه
والله العالم
در کل فایر وال روح در مقابل وسوسه،ایمان و یقینه
: چشم پوشیدن از لذت لحظه بخاطر ایمان به عواقب نامطلوبش
آخه میدونین چیه. توضیح مراحلی که برای توجیه اینکه چه شکلی معصوم هدایت 
شده خیلی شفاف به درد ما نمیخوره که میخواهیم بدونیم مراحلی که یک انسان
 در اون قرار میگیره تا معصوم میشه چیه؟
: منظورم حتی ایمان به جهنم و آتش نیست، ایمان به پلیدی ذاتش
مث ایمان کسی که رژیم میگیره به تلخی باطنی غذای چرب و شیرین، علیرغمی
 که ما اونو خوشمزه میبینیم
لذا کمکش میکنه در مقابل وسوسه خودن مقاومت کنه
[Tuesday, March 17, 2015 2:46 PM] You: یعنی عرضم اینه که توضیح با این هدف
 که بخواهیم معصومین رو برای ما مردم بفهمونن یک سری تئوری هاست که میفهمیم 
ولی در مقام یک انسان غیر معصوم که شاید بهاندازه وسع مون دوست داریم که حرکت
 کنیم
 همچین صد در صد سازگار نیست. شجاعانه تر بگم. اصلا قابل قیاس و کاربردی نیست.
اتفاقا توضیحم دقیقا همین بود که مرحله عصمت در مقابل گناه انحصاری به ۱۴ نفر
 نداره و کاملا تکلیف و قابل اکتساب هست برای همه مکلفین
من خودم رو مثل یک موشک کاغذی هم نمیتونم تصور کنم در برابر یک موشک فضا 
پیما..... اون کجا ما کجا.
منم با فرمایشات شما 99 درصد موافقم. و همین چیزا میابم وقتی اونها رو با شنیده
 هام مقایسه میکنم
همه انسانها مکلفن به عصمت مطلق در مقابل گناه و مالا یطاق هم نیست، الا اینکه
 هر کسی به وسع ایمان و یقینش قسمتی از اونو کسب میکنه و چه بسا خیلی ها
 همه شو
بعدی نداره که انسانهای بسیاری در دورانی از عمرشون به عصمت مطلق هم
 رسیده باشند
من حضرت ابالفضل را مصداقی از عصمت مطلق خارج از چهارده معصوم میدونم
اما عصمت در سهو و نسیان انحصاریه و اکتسابی نیست
از اونطرف انقدر خدا وظیفه برای ماها تراشیده و توقع داره که اگه به من بگین یک 
کسی کل عمرش نگاهش به نامحرم نیافته شک میکنم که این بابا. اصلا مورد هدف 
تیر های شیطان بوده یا نه. البته کلی نمیگم. منتها کسی که قیام الی الله کنه 
سمت خدا. حتمن شیطون به فجیع ترین وسایل و ابزار آلات و توانی که داره شروع 
میکنه به دشمنی.
انقدر وظیفه های انسانی روی دوش ما هست که خدا انسان دائم الاعتکاف رو 
مجازات عظیم میکنه اگر وسعش برسه و فقط گوشه خونش یا مسجدش بشینه و
 تسیبح بندازه.
به نظرم اونها بازیه. وقت تلف کردنه پیش مسئولیتهای عظیمی که ما داریم و ازش
 غافلیم. شدید. خودم رو عرض میکنم
  
نویسنده : صابر طباطبائی یزدی ; ساعت ٢:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۱٢/٢٦
●به اشتراک گذاشتن اين مطلب در شبکه ها ی اجتماعیshare in your twitter account،share in your facebook wall،share in balatarinn،share in delicious،share in Yahoo Buzz،share in Digg it،share with Google Buzz،share in Cloob،share in viwio !!!